fuat ergin - bol sözlük

fuat ergin



başlık no:66 okunma:99073



Sayfalar: |<  << >> >|

  1. appledaft arkadaşımızın fikrine saygı duyuyorum pek tabi ki ama katılmıyorum. Bence fuat'ın ceza ve sagopa'ya göre en büyük eksikliği prodüktör değildir. adam bu en son olayların açılmasına sebep olan malum videoda bile tr ye geldiğimde ne adam akıllı ekipman vardı ne adam akıllı müzik programı vardı diyor. Bunlar chat mikrofonuyla kayıt alıp müzik yazılımı diye fast tracker kullanıyorlardı diyor ki ben bu sözünde doğru söylediğini düşünüyorum. sago bile eski parçalarında fast tracker adlı yazılımın ismini geçiriyor.

    yazılım ve ekipman eksiğinin haricinde sagopanın ilk beatlerine bakarsanız türkülere çok basit ilavelerle tangur tungur beatler yaptığını hatırlarsınız. benim bildiğim sagopanın en eski şarkısı ölüyorum ölenlerin yerine adlı parça ve sanıyorum ki 98 yılında kaydedilmiş bir bunu dinleyin ve sonrasında sözlerim silahım ve ihtiyar heyeti gibi albümleri birde 99 yılında çıkan hassicdir albümünü. beat olarak bir eksikliği olmadığı tam tersine daha global hiphop anlayışına uygun beatler olduğunu göreceksiniz.

    bana göre asıl sıkıntı fuatın kültürel olarak tam olarak türkiye kültürüne riayet eden bir kafası hiç bir zaman olmadığından ve biraz şahsına münhasır bir insan olmasından kaynaklı. bu durumda almanya'da yaşaması alman kültürü içerisinde raple tanışması almanyada olmasından dolayı amerikan kültürüne de aşina olması ve türk kültürü bir araya gelip oluşan sentezin rap tekniğini ve mentalitesini etkilemiş olmasıdır.

    buna örnek olarak mesela seneler önce okan bayülgene ceza ile çıkıp acapella yaparken "gerdeğe girmeden geline pandik" diye bir lafı pat diye diyebilmesi. e bunu televizyonda duyup kaç kişi sözleri de güzelmiş vs diye merak edip araştırır dinleyicin olur veya rapstar yarışmasındaki tuhaf tepkileri oo yea man vs gibi tepkiler ne kadar bizim kültürümüze aittir acaba?.

    yani bugun olduğu gibi geçmişte de rapi bilenler fuatı dinliyorlardı çünkü beatler güzel teknik güzel vokal güzel protest tavır on numara vs. ama birde rap dinleyenler ama müptelası olmayanlar vardı ki bunlar her dönemde olduğu gibi çoğunluktu. şuanda da öyle bu durum böyle olmasaydı bu sözlük de ekşiyle yarışırdı ama şurada hepi topu kaç kişiyiz ki.

    demem o ki fuatın sagopa ve ceza kadar tanınamayıp, kazanamayıp, şöhret olamayıp vs vs. bu halde olmasının sebebi onlar kadar geniş kitlelere hitap etmemesi. onlar kadar aura oluşturamaması.
    misal sagopaya nagmeci arabeskçi diyip kendisinin nağme yapması. dinci tarıkatçı diyip ilahi yapması. pusat dizisinin soundtrackini bile nasıl anlatıyor cengiz özkan türküleri raple kirletmeyelim demiş de kızmış da sonra bam bam girmiş vs dinleyin o parçayı saçma sapan iş gerçekten cengiz özkan doğru demiş bence bir gram uyuşmamış. ama sago teknikten taviz verip affetmem i yapınca olmuş diyor insanlar yada ceza sezen aksuyla şarkı yapıp hiç sırıtıyor mu ortaya çıkan iş.
    geceleyin bir kosu
    22.1.2024 20:03
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  2. Fuatın prodüksiyonlarının diğerlerinden aşağı kaldığı iddiası gerçekçi değil bence. Yunus e.p'yi kısa olduğu için hesaba katmazsak üçlünün içinde son albümlerine en çok özenen isim Fuat.

    Üçlünün prodüksiyon bakımından tartışmasız en zayıf halkası ise ceza. Güzel prodüksiyon diye övülen rokanın işleri hava civa. Hatta bundan 15 yıl önce de ceza'yı sen koskoca cezasın, bir ses versen bin beat yığarlar önüne neden ısrarla rokanın vasat altı beatlerine okumaya çalışıyorsun diye eleştiriyorduk.
    booyaka
    22.1.2024 20:19
    heart_plus : 11 stat_minus_2 : 0 


  3. booyaka doğru söylemiş,şöyle fuatın son parçalarını bir açın mikrofon kalitesi mix mastering kalitesini bir dinleyin altyapıyı bir kaliteli cihazdan dinleyin tertemiz geliyor ses. Ceza'nın yaptığı son parçalarını açın puslu sisli bir ses. Sago'nunki de çok iyi durumda değil ama idare ediyor mix kalitesi.
    anonim
    22.1.2024 21:39
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  4. fuatın son işlerinin iyi olmasının sorumlusu serhat özen aka syncopate beatz
    fikirsiz
    22.1.2024 23:06
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  5. booyaka ya şöyle cevap vermek isterim bugünü veya yakın tarihi değil kariyerlerinin tamamını ele alıyorum. 2003 çıkışlı Hassickdir 3 ve 2002 Med Cezir kıyaslamasında bile prodüksiyon farkı ortada. 2009 çıkışlı Kalbüm ve 2010 Onuncu Köy de öyle. Fuatın arayı kapatabildiği tek albüm Her Ayın Elemanı onda da Ceza dostluğu sayesinde İrem Records, Dj Funky C ve Mehmet Can Erdoğan desteği büyük. Roka beatlerini bende beğenmem Loop da dönen birşey olarak gelir ona rağmen Ceza o albümlere Da Poet, Foti Stefos katarak kurtarıyor.
    appledaft
    23.1.2024 16:22
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  6. @587 hassickdir 3 ve medcezir ikisinin de prodüktörü sago değil mi? aralarında 1 yıl olmasına rağmen bu prodüksiyon farkı nasıl oluştu? sago daha iyi beatlerini cezaya mi verdi? iyi beatlerini cezaya vermesine rağmen ondan ''en kötü beatleri bana verdiğini'' cümlesiyle diss mi yedi? benim kafam karıştı şimdi*
    verbalite
    23.1.2024 19:55 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 




  7. @587 medcezrin tüm prodüksiyon kayıt mix masteringi sagoya ait fakat hassickdir 3'ün çoğunluk beati sagoya ait olsa da tüm beatler sagonun değil ayrıca kayıtlar, mix ve mastering de sagoya ait değiil.
    voltaire
    24.1.2024 17:45 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. aslında medcezir'de de sadece beat'ler sago'ya ait :) vokal kayıtlar digitalmix'de. miksaj, mastering sirhot'a ait.
    anonim
    24.1.2024 22:52 ~
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 0 


  9. 8 senedir instagramında o dönem albüm ne zaman çıkacak diye sorduğum için engelliyim. aç engelimi artık
    alche
    25.1.2024 00:23 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 







  10. elmasiz elma kurdu
    26.1.2024 18:39 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  11. @588 sago, fuatla kavga ettikten sonra albümü kendi sitesinden beleşe yayınlamıştır. hatta albümün royal bunker versiyonunda yener featleri çıkarılmıştır.
    elmasiz elma kurdu
    26.1.2024 18:44 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  12. Yine başka bı freak show'a çıkmış ve yine aynı muhabbetler:
    Beni trollediler
    Bana iftiralar atıyorlar
    O ikisi çok kötü ben iyiyim
    Yeni rapler çok kötü, para kötü bir şey
    Doğayı koruyalım sağlıklı olalım, güneş fırtınası geliyor

    basortulubixi
    26.1.2024 19:11 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  13. @594 adam nerde yeni rapler cok kotu dedi. Paraya kotu dedi. Dogayi koruyalim diye mesajlar verdi aga. Ikimiz ayni seyi mi izledik acaba aq
    deseyho34
    26.1.2024 19:15 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 1 


  14. "şimdi kameraya karşı freestyle atmak mı ceza çekmek mi?" sorusuna "ben bi yaptırım alıyim" dediği yerde gümledim.
    stewiee
    26.1.2024 20:54 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  15. böyle abuk subuk show'lara çıktığına göre yakında yeni bir kredi kartı reklamında daha oynar :D
    benim inim hiphop
    26.1.2024 21:53 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  16. Rap Show programında kibirin çok kötü bir şey olduğundan bahseden ama kibirden geçilmeyen cümleler söylemeye devam eden şahsiyet.

    Kimse sana ''Türkçe Rap için hiçbir şey yapmadın, sen hiçbir şeysin'' demiyor, hatta seninle uzun yıllardır hasım olan Sago bile yeri geliyor hakkını teslim ediyor ''biz Türkçe Rap'in 4 temel taşıyız'' vs. diyor ve cidden ego ve kibir dolu olsa seni anmaz, buna en az senin kadar sebep de bulur.

    Ama sen ''tek üstad benim, diğerleri benle kıyaslandığı için şanslılar...'' gibi tavırlarla kibirin dibine dibine vuruyorsun. Emin ol bu söylediklerine sürekli övdüğün ve yakınında olan Şanışer, Allame, Joker vs. bile içten içe ''yapma be üstad o kadar da değil'' diyorlardır ama dile getiremiyorlardır.

    Düet yaptığın isimleri kağıttan okuyarak ''en çok ben'' yarışına devam etmişsin. Tamam rapçilere en çok dokunan ve birebir destek veren kişi sen olabilirsin. Fakat aynı yıllarda piyasayı bıçak gibi ikiye bölüp o saydığın isimlerin çoğunu Sago'ya düşman eden sen ve Ceza'ydı mesela? Saydığın isimlerin çoğunun Sago'ya diss'i var.. Ayrıca bu işin kitlelere yayılmasında Sago ve Ceza'nın yanına bile yaklaşamazsın mesela. Yani sadece underground rapçilerle fazla düet yaparak en büyük üstad olunmuyor. Kime göre, neye göre?

    Sago mükemmeldir, hiç hatası yoktur demiyorum ama ''sadece ben'' kibirine girdiğin zaman tepkiyi de görürsün ve görmeye de devam edeceksin doğal olarak.
    Ve gerçekten kariyerinin önemli bir bölümünün bu tarz sürtüşmelerden oluşması da senin adına kötü bir durum.
    tommy
    26.1.2024 22:31 ~
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  17. ya olum bu adam değil miydi sago dava açtı diye ortalığı ayağa kaldıran?
    şimdi gelmiş dava açacağım beklesinler falan diyor.
    hadi ya
    29.1.2024 20:52 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. @599 pedofili iftirası için de bir zahmet dava açsın amk. yenilir yutulur cinsten değil bu iftiralar. burada biz bile www.batiberlinfuat.com başlığında olayın zamanında prim üzerine atılmış bir yalan olduğunu kanıtladık. yıllar sonra sagopa da çıkıp ortaya tekrar atıyor bu yalanı. adalet nezdinde kendisini de kanıtlamış olur hem.

    bu iftiraya uğrayan ister fuat olsun ister ceza ister sagopa ister sen ister ben. özellikle ailelerin çocuklarını dışarıya çıkarmaktan korktuğu bir dönemde/ülkede asılsız olarak böyle şeyler millete yaftalanamaz. ha, eğer cidden fuat pedofiliyse, hani bu kanıtlanırsa, ona göre olaya karşı bakış açımız değişir zaten.
    alche
    29.1.2024 21:59 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 1 


  19. fuat ergin 2018'den beri aralıksız olarak sago ve cezaya laf atıyor, ağza alınmayacak söylemlerde bulunuyor, diss atıyordu. en son cezayla takışmıştı orda da cezaya 2 sayfalık story yazarak adam değilsin, karı gibisin, sagopa senden daha adammış gibi şeyler söylemişti ceza ise dönmedi. daha sonra ali biçimin podcastinde ''rapi. buraya ben getirdim, burası çöldü, o ikisinin en büyük başarısı benle kkıyaslanmak'' gibi şeyler söylerken başka programlarda ''tek üstad benim, onlar üstad bile değil, burda ben bir surum gerisi bi sikim değil'' minvailinde açıklamalarıyla devam etti. sago sonunda bu söylemlere yanıt veren kişi oldu ve atışma başladı ve o gün o konu orda sago için kapandı fakat fuat ondan sonra da 2 youtube kanalına çıktı ve aynı söylemlere devam etti. fuatın şunu anlaması gerek 1999'da getirdiği şey çok değerli fakat ondan sonra müziğinde arazka palazka saçma kelime dizimlerinden başka bir şey görmedik. madem bu kadar rap god'sın o zaman bir şeyleri başar aq net şekilde sago ve ceza kompleksi var adamda sebebi ise bir şeyleri başaramamamış olması. fuat onların başarılarını dissleşerek ünlü olmalarına bağlıyor ve şu an prim için bunu yapıyor. abicim sen her yerde barış, kibir kötü diyorsun ama paso ben tekim ben tekim diye dolayışıyosun maalesef değilsin. üstadsın ama tek değilsin.
    voltaire
    29.1.2024 22:35 ~
    heart_plus : 5 stat_minus_2 : 0 


  20. Şubat'ta ep'si çıkıyormuş şarkıları 2023 sonunda hazırlamış, muhtemelen çıkacağı programları pr sürecini vs'de hesaplayıp bı anda sagoya vs saldırıp primini kastı yakında da yayınlar işlerini. Ohh ne guzel sorsan gerçek hip-hop , graffiti, protest rap vs ama bildiğin dinlenme düzeneği kurmuş insanlar da üstad diyor buna. Şu süreçten sonra yüzüne bakılmaz rezil
    anonim
    29.1.2024 23:11 ~
    heart_plus : 3 stat_minus_2 : 2 


  21. Sayfalar: |<  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: